EAZZI helpt MZA Horeca groeien

EAZZI helpt MZA Horeca groeien

Verzekeringen zijn niet sexy. Voor deze uitdaging stond EAZZI toen zij in 2017 niet alleen een verzekeringskantoor, maar ook een opdrachtgever vonden in Molenaar & Zwarthoed Adviseurs. Samen creëerden zij MZA Horeca; een label speciaal voor horecaondernemers.

Toen Erwin Sier en Arno Hildering hun digitaal adviesbureau oprichtten, verwachtten ze niet dat iets noodzakelijks als het afsluiten van een bedrijfsverzekeringspakket zou leiden tot een van de eerste grote opdrachten. “Wij bevonden onszelf voor de verzekeringen op het kantoor van MZA in Volendam. De relatiebeheerder die ons hielp, vond ons businessplan zo interessant dat hij voorstelde om deze aan zijn directeur te laten lezen”, vertelt Erwin. Dit resulteerde in een samenwerking die een succesvol nieuw verzekeringslabel, speciaal voor horecaondernemers, opleverde.

MZA Horeca – dat is goed geregeld

MZA speelde al langer met het idee om meer te doen met de horecaondernemers in hun portefeuille. De ervaring in de branche is groot en de propositie sterk, de ideale mix om nieuwe klanten te overtuigen. Maar dit via de digitale kanalen doen, daar ontbrak het aan kennis en vooral tijd. Dus werd EAZZI gevraagd om dit op te pakken. Aan de hand van een door EAZZI opgezette digitale strategie werd het merk MZA Horeca en de bijbehorende website ontwikkeld. Deze strategie, een uitgebreid document met daarin de kansen, uitdagingen en marketingplannen, wordt nog steeds als leidraad gebruikt in alle communicatie. En die is grotendeels digitaal. Erwin geeft aan: “Je moet zijn waar jouw klant je verwacht, niet wat jouw idee als bedrijf is. Doordat een klant zich steeds vaker online oriënteert, is een goede website onmisbaar in de (digitale) strategie van jouw bedrijf.”

Nieuwe klanten aantrekken

Dan komt het moment dat je klanten gaat proberen aan te trekken. Dat is met verzekeringen best een uitdaging. “Verzekeringen zijn niet sexy. Het is geen product wat je in de spotlight zet en flink kunt aanprijzen.” Arno vervolgt: “Door met de website goed in te spelen op de mogelijke vragen die een horecaondernemer heeft, zijn we al snel goed vindbaar via de zoekmachines.”

“Bij onze social media campagnes spelen we in op actuele vraagstukken van de ondernemer. Door niet als verkoper maar meer als behulpzame adviseur op te treden, kom je heel anders bij de ondernemer binnen. Het vertrouwen is dan gelijk een stuk groter. En daarmee de kans op het inlijven van de klant ook.” Dat dat principe werkt, toont de groei van MZA Horeca aan.

MZA Horeca bestaat sinds augustus 2017. Met een verzekeringspakket speciaal toegespitst op de horecaondernemer weet Molenaar & Zwarthoed zich via dit sublabel steeds beter te positioneren als belangrijkste speler voor horecaverzekeringen in Noord- Holland. Met zijn partnerplatform (www.mzahoreca.nl/partners) biedt MZA Horeca bovendien de oplossing voor allerlei actuele vraagstukken waar de horecaondernemer hulp bij kan gebruiken.